Δημοφιλή ¶ρθρα

• book banner

10 Κοινά Προβλήματα που Αντιμετωπίζουν στην Καθημερινότητα τους όσοι έχουν Αυτοάνοσο Νόσημα
Ειδικές Εξετάσεις για την Πρόληψη των Αυτοάνοσων Νοσημάτων
Η Κρυμμένη Πείνα Καθορίζει την Πορεία Ασθενών με Λοιμώξεις και Χρόνια Νοσήματα
Οι Δύο ¶ξονες στην Αντιμετώπιση των Αυτοάνοσων Νοσημάτων

Ειδικές Εξετάσεις για την Πρόληψη των Αυτοάνοσων Νοσημάτων
Η Κρυμμένη Πείνα Καθορίζει την Πορεία Ασθενών με Λοιμώξεις και Χρόνια Νοσήματα
Οι Δύο ¶ξονες στην Αντιμετώπιση των Αυτοάνοσων Νοσημάτων

Ελλείψεις του Οργανισμού που Συνδέονται με τη Νόσο του Crohn & την Ελκώδη Κολίτιδα

Οι ασθενείς με νόσο του Crohn & ελκώδη κολίτιδα πρέπει να ελέγξουν τις ελλείψεις τους.

Κοινές ελλείψεις του οργανισμού που συνδέονται με την ανάπτυξη και την πορεία των αυτοάνοσων νοσημάτων του εντέρου και πώς μπορούν να εντοπιστούν.

Οι ελλείψεις μικροθρεπτικών συστατικών όπως βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, αμινοξέα και ωμέγα λιπαρά οξέα, είναι κοινές στους ασθενείς με νόσο του Chrohn και ελκώδη κολίτιδα, λόγω της διαταραχής στη λειτουργία της πέψης και της απορρόφησης των θρεπτικών στοιχείων.

Οι πιο συχνές ελλείψεις είναι:

Γλουταμίνη: H γλουταμίνη είναι ένα αμινοξύ, απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του εντερικού βλεννογόνου. Είναι το πιο σημαντικό καύσιμο για τα εντερικά κύτταρα, αλλά και για τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Η έλλειψη της εμποδίζει την επούλωση και την φυσιολογική λειτουργία του εντερικού βλεννογόνου.

Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος, είναι απαραίτητος στην ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στη διατήρηση της ακεραιότητας του εντερικού βλεννογόνου. Επιπρόσθετα, η έλλειψη ψευδαργύρου, προκαλεί διαταραχή στην κινητικότητα του εντέρου και επηρεάζει αρνητικά την εντερική χλωρίδα, την ικανότητα επούλωσης του βλεννογόνου και τη διαχείριση της φλεγμονής(17-19).

Επιπρόσθετα μικροθρεπτικά, που εμφανίζουν έλλειψη στη νόσο του Κρον και στην ελκώδη κολίτιδα είναι ο σίδηρος, οι βιταμίνες Β12, Β6, Β2, Β1, η βιταμίνη Κ, το φολικό οξύ, το σελήνιο. Η έλλειψη των συγκεκριμένων μικροθρεπτικών επιδεινώνει τα συμπτώματα και την πορεία αυτών των νοσημάτων.

Οι ελλείψεις που προαναφέρθηκαν, σε συνδυασμό με μεταβολικές διαταραχές όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, η κακή αντιοξειδωτική κατάσταση του οργανισμού και η δυσκολία διαχείρισης της φλεγμονής, προκαλούν αλλαγές στη φυσιολογική σύσταση των κυττάρων του οργανισμού και δυσκολεύουν την αναγνώριση τους από το ανοσοποιητικό σύστημα.

Παράλληλα, οι ίδιες μεταβολικές διαταραχές προκαλούν υπερ-δραστηριότητα του ανοσοποιητικού, το οποίο παράγει αυτό-αντισώματα και επιτίθεται σε δικά του όργανα και ιστούς, στα οποία δεν θα έπρεπε να επιτεθεί και οδηγούν στην ανάπτυξη αυτοανοσίας.

Η ιατρική παρακολούθηση των ασθενών με αυτοάνοσο νόσημα του εντέρου, πρέπει να συνδυάζει τόσο τον έλεγχο της φλεγμονής και της συμπτωματολογίας της νόσου, όσο και τη διόρθωση των ελλείψεων και των μεταβολικών διαταραχών που οδήγησαν στην ανάπτυξη της.

Η διενέργεια ειδικών εξετάσεων είναι απαραίτητη, καθώς πρέπει να καταγραφούν οι ακριβείς ελλείψεις και μεταβολικές διαταραχές που οδήγησαν στην ανάπτυξη της νόσου, ώστε να σχεδιαστεί ολοκληρωμένα το θεραπευτικό πλάνο για την αντιμετώπισή της.

Ειδικές Εξετάσεις Συμβάλλουν στην Αντιμετώπιση των Φλεγμονωδών Νόσων του Εντέρου

Οι συγκεκριμένες εξετάσεις απευθύνονται σε ασθενείς που έχουν διαγνωστεί με αυτοάνοσο ή χρόνιο νόσημα. Πρόκειται για μια ευαίσθητη μέθοδο μέτρησης, που  ανιχνεύει τις ελλείψεις του οργανισμού και τις μεταβολικές διαταραχές που συνδέονται με την πορεία και την εκδήλωση αυτής της κατηγορίας ασθενειών.

Ο ακριβής εντοπισμός και η αντιμετώπιση των ελλείψεων και των μεταβολικών διαταραχών, γίνεται αποκλειστικά με τη διενέργεια ειδικών εξετάσεων που αναλύουν μικρά μόρια στο αίμα.

Οι συγκεκριμένες εξετάσεις ονομάζονται μεταβολομικές αναλύσεις. Μετράνε πολύ μικρά μόρια που συμμετέχουν στις χημικές αντιδράσεις του οργανισμού. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι καταγράφουν τις ακριβείς ελλείψεις και μεταβολικές διαταραχές, καθιστώντας έτσι αποτελεσματική την αντιμετώπιση των αυτοάνοσων νοσημάτων.

Η στοχευμένη διόρθωση των ελλείψεων και η αποκατάσταση των μεταβολικών παραγόντων κινδύνου είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση:

• των συμπτωμάτων της κοιλιακής δυσφορίας, των φουσκωμάτων και του κοιλιακού πόνου

• της διαταραχής της εντερικής κινητικότητας και των συμπτωμάτων της δυσκοιλιότητας

• της δυσλειτουργίας του εντερικού βλεννογόνου και της δυσκολίας απορρόφησης θρεπτικών στοιχείων

• του αισθήματος κόπωσης

• της φλεγμονής και του χρόνιου πόνου

• της εξέλιξης της νόσου

• της έκπτωσης του ανοσοποιητικού συστήματος

• του περιορισμού της δραστηριότητας στην καθημερινή ζωή

• των μειωμένων επιπέδων ενέργειας και των εναλλαγών της διάθεσης που συνδέονται με την εντερική λειτουργία.

Δείκτες που Ανιχνεύονται μέσω των Μεταβολομικών Αναλύσεων

Οι Μεταβολομικές Αναλύσεις ανιχνεύουν δείκτες που εντοπίζουν:
  • την κατάσταση της εντερικής χλωρίδας (μικροβίωμα)

• τις ελλείψεις σε βιταμίνες, ένζυμα, μεταλλικά στοιχεία, αμινοξέα, και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

• μεταβολικές διαταραχές, όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη

• τη διαχείριση της φλεγμονής

• την ικανότητα παραγωγής ενέργειας (μιτοχονδριακή λειτουργία)

• την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού

• την παρουσία διαταραχών στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων και των λιπιδίων

• διαταραχές στη λειτουργία του νευρικού συστήματος

• διαταραχές στην ορμονική λειτουργία

Μέχρι και λίγα χρόνια πριν, η ακριβής καταγραφή των ελλείψεων σε κάθε άτομο ήταν ιδιαίτερα δύσκολη με τις κλασσικές μεθόδους μέτρησης. Έτσι η διόρθωση τους βασιζόταν σε γενικές οδηγίες. Τα τελευταία χρόνια, με τη χρήση μεταβολομικών αναλύσεων, ανιχνεύονται μικρά μόρια που συμμετέχουν στις χημικές αντιδράσεις του οργανισμού και καταγράφουν με ακρίβεια τις ελλείψεις και τις μεταβολικές διαταραχές.

Σήμερα η ιατρική διαθέτει περισσότερα εργαλεία από αυτά που διέθετε δέκα ή πέντε μόλις χρόνια πριν. Στοχευμένες ιατρικές παρεμβάσεις για τη διόρθωση των ελλείψεων του οργανισμού, σε συνδυασμό με τη χρήση νέων αποτελεσματικότερων και πιο φιλικών φαρμακευτικών αγωγών, αλλάζουν την πορεία των αυτοάνοσων νοσημάτων του εντέρου και την ποιότητα ζωής αυτών των ασθενών.

Για να ενημερωθείτε για τα νοσήματα που αναλαμβάνουμε και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε στη δική σας περίπτωση, καλέστε στο 210 3611054 ή συμπληρώστε τη φόρμα που ακολουθεί, ώστε να επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Πηγές:

1. Φλεγμονώδη Νοσήματα του Εντέρου: Νόσος του Crohn και Ελκώδης Κολίτιδα

2. Νόσος του Crohn, Ελκώδης Κολίτιδα και Απώλεια της Ισορροπίας του Εντερικού Μικροβιώματος

3. Φλεγμονώδεις Νόσοι του Εντέρου, Αυτοανοσία & Βιταμίνη D

4. Ειδικές Εξετάσεις Καθορίζουν την Πορεία των Αυτοάνοσων Νοσημάτων