O Dr. Τσουκαλάς στο MEGA αναφέρεται στις Κρυφές Φλεγμονές

Τι είναι οι κρυφές φλεγμονές και πως μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε;

Φλεγμονή είναι μια διαδικασία που ξεκινάει ο οργανισμός στην προσπάθειά του να επουλώσει μια βλάβη που έχει προηγηθεί. Για παράδειγμα, όταν χτυπάμε το χέρι μας, αυτό πρήζεται και πονάει. Αυτή είναι μια “καλή” φλεγμονή, γιατί η ολοκλήρωσή της οδηγεί σε αποκατάσταση της βλάβης.

Κρυφή είναι μια φλεγμονή κατά την οποία ξεκινάει μια διαδικασία επούλωσης και διόρθωσης της βλάβης αλλά το σώμα δεν καταφέρνει να την ολοκληρώσει. Αυτή η φλεγμονή δεν εμφανίζεται με κάποιο οξύ πόνο αλλά υπολανθάνει. Για να την εντοπίσουμε πρέπει να υποβληθούμε σε ειδικές αιματολογικές εξετάσεις που περιλαμβάνουν δείκτες οι οποίοι εντοπίζουν τη φλεγμονή.

Οι κρυφές φλεγμονές συνδέονται με τα σημαντικότερα προβλήματα που απειλούν την υγεία μας σήμερα: με τον καρκίνο, τον διαβήτη, τα καρδιολογικά και τα αυτοάνοσα νοσήματα.

Δύο Βασικοί Παράγοντες

Οι αιτίες για την πρόκληση μια κρυφής φλεγμονής είναι δυο: ο ανθρώπινος οργανισμός έχει την τάση να θεραπεύει μια βλάβη που έχει υποστεί. Οπότε για να μην τα καταφέρει, σε μια χρόνια κατάσταση, σημαίνει ότι η ταχύτητα με την οποία προκαλούμε βλάβη είναι μεγαλύτερη από την ταχύτητα με την οποία το σώμα καταφέρνει να τη διορθώσει. Η δεύτερη αιτία είναι να έχουν γίνει τόσες πολλές βλάβες και συνεχόμενα, ώστε το σώμα να μην έχει τα απαραίτητα συστατικά για να ελέγξει αυτή τη φλεγμονή.

Ο τρόπος ζωής είναι σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση των κρυφών και χρόνιων φλεγμονών. Η μόλυνση του περιβάλλοντος, τα χαμηλά επίπεδα οξυγόνου στα αστικά κέντρα, η έλλειψη ξεκούρασης και το στρες αποτελούν παράγοντες συνεχούς πρόκλησης βλάβης στον ανθρώπινο οργανισμό.

Επίσης, οι τροφές που καταναλώνουμε περιέχουν μέχρι και 10 φορές λιγότερα θρεπτικά συστατικά από αυτά που θα έπρεπε να περιέχουν με αποτέλεσμα χωρίς τα απαραίτητα μικροθρεπτικά συστατικά ο οργανισμός να περιέρχεται σε μια εσφαλμένη και προβληματική λειτουργία και στην προσπάθειά του να ανακάμψει εμφανίζονται διάφορα προβλήματα υγείας, μεταξύ των οποίων και οι κρυφές χρόνιες φλεγμονές.

Μπορούμε να προλάβουμε τις κρυφές φλεγμονές – ακόμα και να τις θεραπεύσουμε – με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας. Στο πλαίσιο πρόσφατης μελέτης κατά την οποία παρακολουθήθηκαν 23.000 άτομα για 8 χρόνια βρέθηκε ότι η άσκηση, ο επαρκής ύπνος, η μείωση του στρες και ένας πιο υγιεινός τρόπος διατροφής μπορούν να μειώσουν την επίπτωση των χρονίων φλεγμονών, άρα και των κρυφών νοσημάτων, κατά 78%.

Ειδικός Γενικός Οικογενειακός Ιατρός Διδάκτωρ Πανεπιστημίου "Universita` degli Studi di Napoli, Federico II" Πρόεδρος του European Institute of Nutritional Medicine
Ειδική Παθολόγος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου "Universita` degli Studi di Napoli Federico II"
Ειδικός Γενικός Οικογενειακός Ιατρός Μέλος του European Institute of Nutritional Medicine
Ειδικός Γενικός Ιατρός. Μέλος του European institute of nutritional medicine
Υπεύθυνη γραμματείας και εξυπηρέτησης κοινού
Νοσηλεύτρια Απόφοιτη Νοσηλευτικής Health Coach I.T.
Τεχνολόγος εργαστηριακών εξετάσεων

www.metabolomicmedicine.com

Η Επιστημονική Ομάδα της Metabolomic Clinic αποτελείται από εξειδικευμένους κλινικούς ιατρούς που μοιράζονται μαζί σας την εμπειρία τους στην αιχμή της σύγχρονης ιατρικής.

Δείτε τους όλους

www.metabolomicmedicine.com

Ειδικός Γενικός Ιατρός. Μέλος του European institute of nutritional medicine
Υπεύθυνη γραμματείας και εξυπηρέτησης κοινού
Νοσηλεύτρια Απόφοιτη Νοσηλευτικής Health Coach I.T.
Τεχνολόγος εργαστηριακών εξετάσεων
Δείτε τους όλους