• book banner

10 Κοινά Προβλήματα που Αντιμετωπίζουν στην Καθημερινότητα τους όσοι έχουν Αυτοάνοσο Νόσημα
Εξειδικευμένες Εξετάσεις για την Αντιμετώπιση των Αυτοάνοσων Νοσημάτων
Παράγοντες που Οδηγούν στην Ανάπτυξη Συστηματικού Ερυθηματώδη Λύκου (ΣΕΛ)
Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος & Χρόνια Φλεγμονή

Εξειδικευμένες Εξετάσεις για την Αντιμετώπιση των Αυτοάνοσων Νοσημάτων
Παράγοντες που Οδηγούν στην Ανάπτυξη Συστηματικού Ερυθηματώδη Λύκου (ΣΕΛ)
Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος & Χρόνια Φλεγμονή

Η Επάρκεια σε Βιταμίνη Κ Μειώνει τον Κίνδυνο Θρόμβωσης σε Ασθενείς με ΣΕΛ

Ένα στα δύο άτομα με λύκο έχει αυξημένο κίνδυνο θρόμβωσης.

Η Επάρκεια σε Βιταμίνη Κ Μειώνει τον Κίνδυνο Θρόμβωσης σε Ασθενείς με ΣΕΛ

Ο συστηματικός ερυθηματώδης λύκος είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα που εμπλέκει βλάβες σε πολλαπλά όργανα: δέρμα, αρθρώσεις, νεφρά, πνεύμονες, νευρικό σύστημα και αιμοποιητικό. Είναι συχνό ασθενείς με Λύκο να παρουσιάζουν θρομβώσεις, ως επιπλοκή της νόσου τους.

Η επάρκεια σε βιταμίνη Κ συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο θρόμβωσης σε ασθενείς που πάσχουν από συστηματικό ερυθηματώδη λύκο.

Η βιταμίνη Κ ελέγχει βιολογικούς μηχανισμούς που σχετίζονται άμεσα με την δραστηριότητα της νόσου και την ικανότητα του οργανισμού να επιδιορθώνει βλάβες. Στα άτομα με λύκο καταγράφεται δυσλειτουργία αυτών των μηχανισμών. Η επάρκεια αυτής της βιταμίνης παίζει κεντρικό ρόλο στην πορεία της νόσου[6]

Ένα στα δύο άτομα με λύκο έχουν αυξημένο κίνδυνο θρόμβωσης, όπως και αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Η βιταμίνη K είναι πιο γνωστή για την ενεργοποίηση των παραγόντων πήξης. Ωστόσο, η συγκεκριμένη βιταμίνη ενεργοποιεί και αντιπηκτικούς παράγοντες, επιτρέποντας μια φυσιολογική λειτουργία της αιμόστασης. Η οριακή έλλειψη της μειώνει τα επίπεδα των αντιπηκτικών παραγόντων και αυξάνει τον κίνδυνο θρόμβωσης, όπως αυξάνει και τον κίνδυνο από καρδιαγγειακή νόσο[7][8][9].

Επιπρόσθετα της βιταμίνης Κ, ελλείψεις και ανεπάρκειες σε βιταμίνες και μικροθρεπτικά στοιχεία, όπως μεταλλικά στοιχεία, λιπαρά οξέα, έλλειψη βιταμίνης D και άλλων μικροθρεπτικών, όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο και το μαγνήσιο, συνδέονται επίσης με αυξημένη δραστηριότητα της νόσου και εκδήλωση χρόνιου μυϊκού πόνου[1,2,3,3,5,6][10].

Η σύγχρονη αντιμετώπιση του λύκου επικεντρώνεται στην αποκατάσταση των παραπάνω διαταραχών, με τον εντοπισμό και τη διόρθωση των ελλείψεων και των μεταβολικών διαταραχών που οδήγησαν στην ανάπτυξη της νόσου, ώστε να διατηρηθεί η βέλτιστη μεταβολική κατάσταση του οργανισμού.

Με βάση την κλινική μας εμπειρία στους ασθενείς με λύκο, η διόρθωση των ελλείψεων σε αντιφλεγμονώδη λιπαρά οξέα, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, προβιοτικά, αμινοξέα και αντιοξειδωτικά[11][12][13]:

• Μειώνει τη δραστηριότητα της φλεγμονής

• Ρυθμίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος

• Βελτιώνει την πορεία της νόσου

• Αυξάνει τις περιόδους ύφεσης της νόσου

• Βελτιώνει την ανταπόκριση στη φαρμακευτική αγωγή

• Βελτιώνει την ποιότητα ζωής των ασθενών με λύκο

Μέχρι και λίγα χρόνια πριν, η ακριβής καταγραφή των ελλείψεων σε κάθε άτομο ήταν ιδιαίτερα δύσκολη με τις κλασσικές μεθόδους μέτρησης. Τα τελευταία χρόνια, με τη χρήση ειδικών εξετάσεων, ανιχνεύονται μικρά μόρια που συμμετέχουν στις χημικές αντιδράσεις του οργανισμού και καταγράφουν με ακρίβεια τις ελλείψεις και τις μεταβολικές διαταραχές.

Σήμερα η ιατρική διαθέτει περισσότερα εργαλεία από αυτά που διέθετε δέκα ή πέντε μόλις χρόνια πριν. Στοχευμένες ιατρικές παρεμβάσεις για τη διόρθωση των ελλείψεων του οργανισμού, σε συνδυασμό με τη χρήση νέων αποτελεσματικότερων και πιο φιλικών φαρμακευτικών αγωγών, αλλάζουν την πορεία της νόσου και την ποιότητα ζωής αυτών των ασθενών.

Για να ενημερωθείτε για τα νοσήματα που αναλαμβάνουμε και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε στη δική σας περίπτωση, καλέστε στο 210 3611054 ή συμπληρώστε τη φόρμα που ακολουθεί, ώστε να επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Βιβλιογραφικές Αναφορές:

[1] The Effect of Vitamin D Supplementation on Inflammatory and Hemostatic Markers and Disease Activity in Patients with Systemic Lupus Erythematosus: A Randomized Placebo-controlled Trial ANNA ABOU-RAYA et al. The Journal of Rheumatology March 2013
[2] A Pilot Study to Determine if Vitamin D Repletion Improves Endothelial Function in Lupus Patients. Diane L.KamenMDJim C.Oates. The American Journal of the Medical Sciences, October 2015.
[3] Association of low vitamin D with high disease activity in an Australian systemic lupus erythematosus cohort. K S Yap et al. BMJ Journals 2015
[4] The Clinical Significance of Vitamin D in Systemic Lupus Erythematosus: A Systematic Review Rajalingham Sakthiswary, Azman Ali Raymond. Plos One, 2013.
[5] Lower vitamin D is associated with metabolic syndrome and insulin resistance in systemic lupus: data from an international inception cohort  Christine Chew et al. Rheumatology (Oxford) . 2021 Oct.
[6] Vitamin K-dependent proteins GAS6 and Protein S and TAM receptors in patients of systemic lupus erythematosus: correlation with common genetic variants and disease activity  Pedro Recarte-Pelz et al. Arthritis Research & Therapy BMC, 2013.
[7] Vitamin K: the effect on health beyond coagulation – an overview Cees Vermeer. Food Nutr Res. 2012
[8] The Role of Vitamin K in Humans: Implication in Aging and Age-Associated Diseases Daniela-Saveta Popa et al. Antioxidants (Basel). 2021.
[9] Paradoxical Procoagulant Effect of Early Doses of Warfarin: Possible Role of Non-Vitamin K Oral Anticoagulant in Patients with Atrial Fibrillation-Related. Stroke Yesel Kim and Oh Young Bang. J Stroke. 2015 May.
[10] Magnesium Deficiency in Systemic Lupus Erythematosus. THOMAS J. ROMANO.  Journal of Nutritional & Environmental Medicine  Jul 2009.
[11] Immunomodulatory Effects of Diet and Nutrients in Systemic Lupus Erythematosus (SLE): A Systematic Review. Md Asiful Islam et al. Front Immunol. 2020.
[12] Significance and impact of dietary factors on systemic lupus erythematosus pathogenesis. Maria-Magdalena Constantin et al. Exp. Ther Med. 2019.
[13] Role of vitamin D deficiency in systemic lupus erythematosus incidence and aggravation Tohid Hassanalilou et al. Auto Immun Highlights. 2018 Dec.