• book banner

7 Βασικοί Παράγοντες που Επιδεινώνουν τη Συμπτωματολογία της Θυρεοειδίτιδας Χασιμότο

Η δυσκολία στην αντιμετώπιση της νόσου έγκειται στο ότι οφείλεται σε πολλαπλούς παράγοντες που δρουν ταυτόχρονα και οδηγούν στην εκδήλωση της.

Εξειδικευμένες εξετάσεις εντοπίζουν τους διαφορετικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπτωματολογία της νόσου του Χασιμότο και την καθημερινότητα των ασθενών που πάσχουν από αυτή.

Η θυρεοειδίτιδα Χασιμότο οφείλεται σε πολυάριθμους παράγοντες και συχνά απαιτούνται αρκετά χρόνια έως και δεκαετίες για την εκδήλωση της.

Η εκδήλωση της προκύπτει από το συνδυασμό πολλών και διαφορετικών παραγόντων. Χαρακτηρίζεται από μια ομάδα κυρίαρχων συμπτωμάτων που συνδέονται με το όργανο που βάλλεται, το θυρεοειδή αδένα.

Τα πιο κοινά συμπτώματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι ασθενείς είναι:

• Κόπωση και χαμηλά επίπεδα ενέργειας

• Υπερένταση και εναλλαγές της διάθεσης

• Μελαγχολία

• Διαταραχές του ύπνου

• Δυσκολία ρύθμισης του βάρους στο φυσιολογικό

• Εφιδρώσεις και ταχυκαρδίες

• Αίσθημα κατακράτησης

• Απώλεια μνήμης και μειωμένη πνευματική διαύγεια

• Γαστρεντερικές διαταραχές

• Πόνους στις αρθρώσεις και μυϊκές κράμπες

Η καθημερινότητα των ατόμων με θυρεοειδίτιδα Χασιμότο διαταράσσεται από τη συμπτωματολογία της νόσου. Οι ασθενείς σταδιακά «συνηθίζουν» την ύπαρξη των συμπτωμάτων και σταματούν να τα παρατηρούν, θεωρώντας ότι αυτή είναι η «φυσιολογική» ροή της ζωής.

Ποιοι Είναι οι Βασικοί Παράγοντες που Επηρεάζουν τη Συμπτωματολογία της Νόσου

Η συμπτωματολογία της νόσου επιδεινώνεται σημαντικά από 7 βασικούς παράγοντες:

1. Αντίσταση στην ινσουλίνη

2. Στρες

3. Έλλειψη βιταμίνης D

4. Χαμηλό μεταβολισμό

5. Ελλείψεις του οργανισμού σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μεταλλικά στοιχεία (σελήνιο, ψευδάργυρος, μαγνήσιο)

6. Διαταραχή του μικροβιώματος

7. Μειωμένη παραγωγή ενέργειας

Οι παραπάνω παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία του ορμονικού, του γαστρεντερικού, του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιδρώντας για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αλλοιώνουν τη σύσταση και τη μορφολογία των κυττάρων του θυρεοειδή αδένα και οδηγούν σε επιδείνωση της πορείας της νόσου.

Εάν οι παραπάνω παράγοντες δε ρυθμιστούν, η αντιμετώπιση της νόσου δε μπορεί να είναι αποτελεσματική και ο ασθενής θα συνεχίσει να βιώνει όλα τα συμπτώματα που δυσκολεύουν την καθημερινότητά του και χειροτερεύουν την ποιότητα ζωής του.

Εξειδικευμένες Εξετάσεις Εντοπίζουν τους Διαφορετικούς Παράγοντες που Επηρεάζουν τη Θυρεοειδίτιδα Χασιμότο

Πολλοί ασθενείς με θυρεοειδίτιδα Χασιμότο αντιμετωπίζουν συμπτώματα που δεν μπορούν να ελέγξουν. Στην κλινική μας διενεργούμε εξειδικευμένες εξετάσεις που απευθύνονται σε όσους έχουν διαγνωστεί με αυτοάνοσο νόσημα, όπως η θυρεοειδίτιδα Χασιμότο.

Οι εξετάσεις εντοπίζουν τους διαφορετικούς παράγοντες που επιδεινώνουν τη συμπτωματολογία και τις εξάρσεις της νόσου. Έτσι ο ασθενής μπορεί να ελέγξει τη συμπτωματολογία, να μειώσει τις εξάρσεις και να πλησιάσει όσο πιο κοντά γίνεται στο πώς ήταν πριν την εκδήλωση της νόσου.

Οι εξετάσεις ονομάζονται μεταβολομικές αναλύσεις. Η διενέργεια των εξετάσεων επιτρέπει στους ασθενείς να αλλάξουν την πορεία τους με τη νόσο και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.

Εντοπίζουν δείκτες που αφορούν:

• Σε ελλείψεις μικροθρεπτικών συστατικών: ελλείψεις σε βιταμίνη D, βιταμίνη C, σελήνιο, ψευδάργυρο, αντιοξειδωτικά και ωμέγα-3 συνδέονται με επιδείνωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, της εμφάνισης φλεγμονής και της κατάστασης της υγείας ασθενών με Hashimoto.

• Στην παραγωγή ενέργειας στα μιτοχόνδρια (οργανίδια όπου παράγεται ενέργεια στα κύτταρα): η μιτοχονδριακή δυσλειτουργία συνδέεται με κακή λειτουργία του θυρεοειδή αδένα και ανάπτυξη της νόσου του Χασιμότο. Η μειωμένη απόδοση των μιτοχονδρίων, οδηγεί το θυρεοειδή σε υπερ-λειτουργία και σταδιακή έκπτωση της λειτουργίας του.

• Σε δυσχέρεια στο μεταβολισμό των απλών ζαχάρων: κατανάλωση απλών ζαχάρων μεγαλύτερη από αυτή που μπορεί να μεταβολίσει ο κάθε οργανισμός, πυροδοτεί φλεγμονές και είναι σημαντικός δείκτης για την πορεία της νόσου.

• Στην αντίσταση στην ινσουλίνη: η ινσουλίνη λειτουργεί ως κατασταλτικός παράγοντας στη λειτουργία του θυρεοειδή αδένα. Αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης διαταράσσουν επίσης τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, επιδεινώνουν την αυτοανοσία και επιταχύνουν την καταστροφή του αδένα.

• Στο μεταβολισμό των νευροδιαβιβαστών: ουσίες όπως η ντοπαμίνη, η σεροτονίνη και η αδρεναλίνη μεταβιβάζουν μηνύματα μεταξύ των κυττάρων και ρυθμίζουν τη λειτουργία του νευρικού και ορμονικού συστήματος. Οι μεταβολομικές αναλύσεις παρέχουν ακριβή εικόνα για την έκκριση των συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών.

• Στο μεταβολισμό των λιπαρών οξέων: η σχέση μεταξύ ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών είναι σημαντικός δείκτης για την ικανότητα του οργανισμού να διαχειρίζεται τις φλεγμονές, ενώ παράλληλα παίζουν κεντρικό ρόλο στην ρύθμιση της φυσιολογικής απόκρισης του ανοσοποιητικού συστήματος.

• Στην κατάσταση της μικροβιακής χλωρίδας του οργανισμού: αλλοίωση του μικροβιώματος συνδέεται με επιδείνωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος και της ικανότητας του να ξεχωρίζει μεταξύ των δικών του ιστών και εξωγενών στοιχείων, όπως παθογόνα μικρόβια και ιοί.

Το 85% των ασθενών μας παρατηρεί σημαντική βελτίωση στη συμπτωματολογία και στη συχνότητα των εξάρσεων της νόσου. Συγκεκριμένα, η μείωση του βάρους και των κατακρατήσεων, η αύξηση της ενέργειας και η βελτίωση της διάθεσης και των υπόλοιπων συμπτωμάτων που συνδέονται με τη νόσο του Χασιμότο είναι τα πιο συχνά σημεία βελτίωσης.

Διενέργεια Εξετάσεων, Αποτελέσματα & Αγωγή

Η διενέργεια των εξετάσεων είναι το πρώτο βήμα.

Στη συνέχεια, ο γιατρός σχεδιάζει το κατάλληλο θεραπευτικό πλάνο που ταιριάζει στον κάθε ασθενή, με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

Έπειτα, ο ασθενής εφαρμόζει την αγωγή για την αντιμετώπιση του νοσήματός του και τη βελτίωση της κατάστασης της υγείας του.

Συνήθως απαιτούνται 6-8 μήνες για την επίτευξη μιας σημαντικής αλλαγής και ένα έτος για να σταθεροποιηθεί ο οργανισμός σε ένα καλύτερο επίπεδο λειτουργίας.

Μέσα από την κλινική μας εμπειρία έχουμε διαπιστώσει ότι η διόρθωση ελλείψεων του οργανισμού σε βιταμίνες και άλλα στοιχεία, η αποκατάσταση του μεταβολισμού και η ρύθμιση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα, αλλάζουν ριζικά την πορεία της νόσου του Hashimoto προς το καλύτερο και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των ασθενών, από μια εικόνα σταθερής επιδείνωσης, σε μια σταθερής βελτίωσης.

Είναι ζωτικής σημασίας η ταχύτερη δυνατή παρέμβαση για την αποκατάσταση των παραπάνω, με στόχο την αναστολή της εξέλιξης της νόσου.

Εάν επιθυμείτε να ενημερωθείτε για τα νοσήματα που αναλαμβάνουμε και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε στη δική σας περίπτωση, καλέστε στο 210 3611054 ή συμπληρώστε τη φόρμα που ακολουθεί, ώστε να επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Πηγές:

1.
10 Κοινά Προβλήματα που Αντιμετωπίζουν στην Καθημερινότητα τους όσοι έχουν Αυτοάνοσο Νόσημα

2. Θυρεοειδίτιδα Χασιμότο

3. Ειδικές Εξετάσεις Καθορίζουν την Πορεία της Θυρεοειδίτιδας Χασιμότο

Ας κρατήσουμε επαφή. Εγγραφείτε στο newsletter και κατεβάστε δωρεάν τον οδηγό για όσους έχουν διαγνωστεί με αυτοάνοσο νόσημα.